alaska-to-argentina.reismee.nl

Into the wild

In het voorjaar van 1992 liep een jongeman van een gegoede familie de wildernis van Alaska in. Hij overleefde een aantal maanden maar is uiteindelijk gestorven van uitputting en ondervoeding. Zijn levensverhaal is door de journalist Jon Krakauer opgeschreven en recentelijk ook door Hollywood verfilmd:Into the Wild. Op weg naar Alaska lezen we allebei dit boek.

Op slechts enkele kilometers verwijdert van de plek waar de jongeman zich heeft overgeleverd aan de grillen van de natuur trekken ook wij de wildernis in. Onze bestemming is het uiteinde van het Denali National Park, gelegen in het hart van Alaska. We laten de Chevy achter en kamperen met de tent op de toendra aan het Wonder Lake, gelegen aan de voet van de Mount McKinley, met bijna 6200 meter de hoogste berg van Noord-Amerika en door zijn ligging nabij de poolcirkel bijna geheel gevat in sneeuw en ijs. Zeer indrukwekkend is de verticale wand van de berg, die vanaf de laaggelegen toendra bijna 5,5 kilometer voor onze kamperplek oprijst. En we hebben geluk met het schitterende weer, want de berg is bijna altijd in wolken gehuld. Het is één van die tien dagen van elke zomer, verzekerd de 86-jarige, kwieke en energieke campground host ons. Dus geen uitzicht verhullende wolken, maar helaas wel nietsontziende muggenwolken. Het op de valreep aangeschafte hoofd omhullende netje blijkt hier een absolute noodzaak. Toch sneuvelen er die nacht door ons toedoen vele muggen. Tja, in de wildernis is het soms een strijd op leven of dood!

Jeanie en Jan

Hoi Arjen en Lucas,
We hebben net weer genoten van jullie verhaal en de mooie foto's. Op deze manier lijkt het of we een beetje meereizen!! Zonder "ontberingen" (zoals de muggen). Dat herinneren we ons nog uit Schotland. We wensen jullie een goede reis verder.

Hartelijke groeten,
Jeanie en Jan.

ed

super mooie foto's. Geniet ervan.

tes en anita

ik en mama vonden de fotos heel erg mooi. ik vond die foto met dat stekelvarken op de weg grappig. wij missen jullie heel erg ik hoop dat jullie gauw weer terug komen. groetjes dave anita tes en babet

dave

succes met de muggen! het lijkt Siberië wel, na een nacht in de tent eerst met een net over je hoofd naar de doorgaande weg, voordat je je koffie normaal kan drinken! have fun, groetjes dave

Anet & Arno

Ha Lucas,

Leuk om jullie verhalen te lezen (en om die belachelijk mooie foto's te zien, ik ben jaloers)! De Chevy lijkt me ook het perfecte vervoermiddel. Wij zijn net een weekje terug van 4 weken Ontario & Quebec. Weliswaar iets minder avontuurlijk (gewoon van motel naar motel en met een 4wd huurauto), maar wel ook over de Trans Canadian Highway en met gigantische killer mosquitos, elanden, beren en zelfs grizzly's (maar die dan in een zoo...). Mocht de wifi in Alaska beter zijn en je zin hebben om iemand anders reisverslag + foto's een keer te bekijken:
reisverslag: arnoanet.waarbenjij.nu
foto's: http://picasaweb.google.com/arrie23/OntarioQuebec#

Nog heel veel plezier de komende maanden (alweer ben ik jaloers, ben al weer bezig met de volgende vakantie te plannen)!

Groeten,
Anet & Anet

Arie M Safari

tip: om geen "Into The Wild" taferelen te krijgen: strooi broodkruimels waar je gelopen hebt, dan vindt je altijd de weg terug.
(handig, dit soort tips, niet:)) veel plezier, we reizen met jullie mee!
Karen en Midas en Arie

Nico

Geweldig, wat een mooie verhalen schrijven jullie. En wat een enorme afstand hebben jullie reeds afgelegd. De bus ziet er goed uit. We kijken ook met gepaste jaloezie naar jullie foto's. Onderweg nog wel even ergens skiën toch? :) Ik heb me voorgenomen om regelmatig jullie blog te bekijken en ik ben nu al verslaafd, dus keep on posting!
Hartelijke groet van Nico en Rick en goede, goede reis.