alaska-to-argentina.reismee.nl

Pretpark Costa Rica

“Skip Costa Rica!”. Dat is het advies dat we meermalen van doorgewinterde backpackers krijgen op onze reis door Centraal Amerika. Want het zou er voor de rugzaktoerist belachelijk duur zijn! En vergelijkbare natuurschoon zou je evengoed in naburige landen kunnen vinden!Wij besluiten eigenwijs te zijn en verblijven ruim twee weken in Costa Rica.

Costa Rica is inderdaad belachelijk duur, maar ook belachelijk mooi en toch ook echt heel anders dan de naburige landen. Het is de vleesgeworden Hof van Eden: voorzien van paradijselijke watervallen die hun kristalheldere water uitstorten in zaligmakende zwempoelen, perfect gevormde vuurspuwende vulkanen (precies zoals een kind ze zou tekenen), regenwouden die verzadigd zijn van brullende apen, groot gesnavelde toekans, reusachtige helblauwe vlinders met vleugels glimmend als metaal, alle denkbare soorten gifkikkers, en idyllische bounty stranden die de grens markeren tussen een overweldigende jungle en een azuurblauwe oceaan. Alsof we in het decor van het oerlandschap van Jurassic Park rondlopen.

Door al die pracht en praal en ‘picture perfect’ krijgen we soms het knagende gevoel alsof we in het pretpark zijn beland. Een plek waar je met hordes tegelijk in goede banen wordt geleid en bij elke ‘must-see’ attractie vooraf moet reserveren. Dat gevoel wordt versterkt als we in een vlaag van verstandsverbijstering een zogenoemde ‘canopytour’ boeken. De manier om het nevelwoud in al zijn oorspronkelijkheid te ervaren, aldus de folder. En dus vliegen we even later als Superman met hoge snelheid over een diepe en brede vallei, swingen we als Tarzan aan een touw rakelings langs boomstammen, en glijden we meermalen aan een kabel over de boomkruinen van de jungle. De adrenaline giert door ons bloed, en de gieren tollen letterlijk rakelings over onze hoofden heen.

Kortom: Costa Rica overslaan? Absoluut niet! Daarvoor is het op de meeste plekken (vooralsnog) veel te mooi en zijn de dure tarieven en hordes toeristen met enige moeite toch wel te ontlopen

Mischa

Wat schrijven jullie toch leuk!
Overigens nog nooit gehoord, Costa Rica overslaan. Ik ken alleen mensen die verliefd zijn geworden op het land. Om er vervolgens te gaan wonen of 2de huis te kopen.
Geniet.
Ps Arjen al weer 10 jaar terug Oud&Nieuw Edinburgh!

Anneke lempke gerretsen

Lieve Lucas en Arjan,
Omdat ik 4dec een breuk in mijn bekken heb gekregen heb ik de tijd om alles te lezen en bekijken Geweldig wat maken jullie veel mee.Ik mis je ouders maar die hebben het heerlijk in India.Blijf mailen we genieten er van in deze koude sombere Januari maand.Veel liefs Anneke.

Dave

Gelukkig hebben jullie Costa Rica niet overgslagen, anders was Anita ook maar alleen geweest!

Ies en Ada

Heye globetrotters,

Hoewel het vandaag al 9 januari is en Driekoningin passé is, toch voor 2011 alle goeds gewenst.Jullie kennen de clichés: geluk, gezondheid en gave ontdekkingen.
Met dat laatste zijn jullie volgens ons elke dag volop bezig. Het is echt bizar wat er te zien en te beleven valt als we de reisverslagen lezen.
Zijn jullie harde schijven niet aan het vollopen?

De reis begint al aardig op te schieten.
Bedankt voor alle verhalen.Ze geven ons volgers zóveel informatie.
Keep going en succes met alles wat jullie(nog) gaan ondernemen.
we drinken een goed glas op jullie welzijn.

Jeroen en Blanche

Zo boys, dat ziet er weer geweldig uit. Zeker als je op je werk zit kan je heerlijk wegdromen bij die mooie foto's!
Verheug mij op de volgende serie.

Anita

Hi guys! ;-) Wat geniet ik weer van jullie (ook een beetje 'mijn') verhaal en de foto's zeg. Zo te zien was CR voor mijn nog niet klaar... Wat een super plek, Rio Tico Lodge. Leuk om de toekan nog even op de foto te zien... Grr! ;-) Maar ook die bijzondere vleermuizen en wat te denken van de croc! Pura Vida mannen! Tot gauw, liefs, Anita

Vic

Hoi Lucas&Arjan,
Wat een prachtige reis maken jullie! Mooie verhalen en nog mooiere foto's, een genot om jullie te volgen...Costa Rica was voor mij leuk om te zien, heb daar twee jaar geleden een heerlijke vakantie gehad, enne... ook door de bomen geslingerd. Morgen vertrekken Inger&ik voor 4 weken naar India!!
veel groeten,ook van Inger,
Vic