alaska-to-argentina.reismee.nl

Het einde der tijden?

Eén van de belangrijkste en meest indrukwekkende nederzettingen die de Maya’s hebben nagelaten is de stad Tikal in het broeierige noorden van Guatemala. Eens woonden hier ruim 100.000 mensen, nu zijn het slechts ruïnes opgeslokt door de jungle. Alleen de toppen van de hoogste piramides torenen boven de jungle uit. Apen slingeren zich luid brullend van boom naar boom en toekans en papagaaien vliegen af en aan in een welhaast ononderbroken kakofonie van gegil.

Op de paden tussen de tempels ontmoeten we een groep Europeanen die kristallen schedels bij zich dragen. Ze komen hier niet als toerist, maar om te mediteren en te bidden voor het heil van de wereld. Want op 21 december 2012 loopt de Maya-kalender af en komt er een einde aan 13 cycli van 144.000 dagen. Men vertelt ons dat de aarde en de zon dan precies op één lijn staan in het centrum van de Melkweg. Dit zou schijnbaar grote veranderingen kunnen veroorzaken in de elektromagnetische velden van het zonnestelsel plus een omkering van de magnetische polen op aarde. Met alle gevolgen van dien…

Wie zal het zeggen? Wij blijven voorlopig nog maar even fijn toerist.

suus en martijn

Wat een waanzinnige foto's van Guatamala! Jemig, jemig wat een reis. En, dat moet ook mij even van het hart, wat zien jullie beiden er waanzinnig goed uit! (overigens, Rogier is specialist in Maya-kalenders en voorspellingen)

Blanche & Jeroen

Wats geburt met het komende Aquarius tijdperk? Of zeggen astroilogen dat enkel om ons van wereldvernietigingsangsten te weerhouden?

dave

ach, als Anita terug is in Nederlands na haar bezoek aan jullie, gaan we een lang weekend naar Texel!

Robert van der Noordaa

Hoi Arjen, af en toe lees ik weer eens over jullie mooie avonturen. Hier ook alles goed, CBD bevalt erg goed.
Hartelijke groeten en alvast een fijne jaarwisseling