alaska-to-argentina.reismee.nl

Zinderende grootstedelijkheid

De ruim 21 miljoen inwoners en de drukke straten van Mexico Stad overweldigen ons. De zintuigen zijn vanaf het eerste moment hevig geprikkeld en maken overuren om alles een plek te geven.De geur is er vaak bedompt en soms verstikkend. De smog legt een dikke waas over de stad. Slechts de hoogste vulkanen die de stad als dreigende wachttorens omsingelen torenen er boven uit. De geluiden worden hoofdzakelijk gemaakt door het verkeer. Schallende toeters van roekeloos rijdende taxi’s (vaak Volkwagen Kevers!) die zich vervaarlijk zigzaggend een weg banen door de verstokte wirwar van straten en boulevards. De kleuren zijn er in eindeloze hoeveelheden tinten grijs: de som van de ongebreidelde rommeligheid van alle gebouwen en het asfalt.

Wij logeren bij de Nederlandse Edwin en zijn Mexicaanse vrouw Silvia die ons een authentiek beeld meegeven van deze enorme metropool en ons plekken laten zien die ons zowel verbazen als ontroeren. Dankzij hun gastvrijheid en kennis van de stad moeten we onze eerste indrukken al snel bijstellen: Mexico Stad is bij nader inzien eigenlijk verrassend aantrekkelijk en fascinerend. Een voorbeeld is het stadsdeel Coyoacan, een levendig ‘dorp in de stad’ waar men danst en feest op het centrale pleintje terwijl oude vrouwtjes plechtig bidden in de naastgelegen kerk. Wij nemen plaats op een terras met uitzicht op de levendige drukte. We eten taco’s, drinken tequila en genieten van het kleurrijke schouwspel om ons heen.

Blanche & Jeroen

Kijk, tequila met taco's, dat is nu eens andere koek (of moet ik zeggen polenta??). Begrijp het alleen niet meer helemaal, is de Spaanse les in het pitoreske dorp alweer voorbij? Jammer...zelfs voor jullie tikt de klok verder. Ga snel bij de foto's kijken!

Martijn en Suzanne

Jemig, wat super dat jullie insiders hebben in een stad van 21 miljoen inwoners. Ik kan me voorstellen dat jullie anders de stad niet, althans niet snel, al "aantrekkelijk en fascinerend" zouden hebben gevonden. Super!!

Esther

Stadsdeel Coyoacan, het bruisende deel waar Frida Kahlo en haar man Diego Rivera gewoond hebben, mocht je nog tijd hebben bezoek het Blauwe Huis dan maar niet.... ik zou stikkenvan jaloezie ...haha...
Geniet heren !!! Veel liefs, Es

dave

die grootstedelijkheid zou mij wellicht ook wat tegen staan, maar taco's en tequila zouden mijn beeld ook bijstellen!

Edwin

Tussen de ruige wildernissen van Alaska en Argentinie mag de stadsjungle niet ontbreken, toch? Kevers met wielen, kevers met pootjes, wat maakt het uit. Het is hier goed uit te houden tussen de zigzaggende Kevers: we doen gewoon vrolijk mee.

jeroen en anna

wauw! Daar wil ik ook wel naar toe! ik heb ook zo'n kippenbus, maar dan in het miniatuur! Wij hebben ook een site, al zijn we niet zo berezen als jullie! check www.jeroenenannazeggenja.com. Misschien tot september 2011 in Zwolle?