alaska-to-argentina.reismee.nl

Met dank aan

Mensen maken de reis! Dus hierbij ter afsluiting een greep van ontmoetingen die ons tijdens onze reis hebben bewogen, verwonderd, geïnspireerd:

Vinco en Colette op hun tweedehands fietsen door Centraal Amerika; een onbekende man die ons op Thanksgiving vier bioscoopkaartjes geeft voor het filmfestival in Vancouver; Nan en Ray met hun ‘Cave Man Fireworks’ en ‘Salty Dogs’ op het strand van Californië; Enrique en Luis die vol bevlogenheid een hostel runnen in de Colombiaanse Andes; de filmmaker Frank uit Darmstadt die in Guatemala een stuk met ons meereist; Todd en zijn vrouw Shoshana die ons thuis ontvangen in Victoria; de gepassioneerde muzikanten van Bravo Buenosayres voor hun tangomuziek; de half-Hollandse Andy Adema die ons op weg helpt met autopech in het noorden van Canada; Jared die ons in Alaska zijn kayaks uitleent; Loli en Facu die met een 2CV van Argentinië naar Alaska zijn gereden; Rolf uit Vancouver voor de hulp bij de aanschaf van onze Chevy; Paul en Ciska uit het knotsgekke Heiloo die ons van al hun voedselresten voorzien; onze geduldige Mexicaanse docenten Socorro, Martha en Enrique en onze medeklasgenoten Deb, Jalice, Tony en Anna; de bomenplanter Wes uit Canada die zijn zeildroom nareist in Panama; de gekke Lani uit Hawaii verdwaald op een boot in Alaska; Clotilde die letterlijk alles uit de kast haalt om voor ons een kampvuur te organiseren in Chili; Tristan en Jessica met hun huis van zandzakken in Vilcabamba; Edwin en Silvia voor hun gastvrije ontvangst in Mexico-Stad; de goede zorgen van Ornelia in Quito; Gemma die haar leven toewijdt aan de bescherming van de Nicaraguaanse zeeschildpad; Pierce en zijn vrouw voor onze ‘kidnapping’ in Mexico; Bo en Brende uit Key West voor de laatste bootroddels; Rebecca en Doug voor hun versgebakken brood in Banos; onze buurtjes Sanne en Elmar in Caye Caulker; Monica en Martin op hun tandem ‘westwärts’ rond de wereld; de Japanse visser Yuho voor haar met mayonaise gemarineerde zalm in Whistler; de hilarische buschauffeurs van Denali National Park; de ‘Suitcasers’ voor de beste tips over Buenos Aires; Manuel en Yvette uit Chiloé voor een onvergetelijke zondagsrit; de Chileense Patricio voor de schuilplaats tijdens de stortregens in het Lake District; Michael voor de surflessen in Panama; El Paradiso in Nicaragua voor de meest gelukzaligmakende hangmat; Cees en Miranda voor hun grenzeloze gastvrijheid in de Rio Tico Lodge; de vissers van Loreto voor hun verse tonijn; Katja Schuurmans voor haar knipoog tijdens het bezoek aan het Panama-kanaal; de inwoners van Medellin voor hun warme welkom; de gereïncarneerde mayapriester Ronald met zijn kristallen schedel; de boeddhist Steve in het Buddha Hostel; de 21-jarige Koreaan Joshua met zijn 10 talen vloeiend inclusief Bulgaars; Café Jesus Martinez in het Colombiaanse Salento voor de beste koffie van de reis; de vertederende teckels van Secret Garden Cotopaxi; Annie van het visitorscentre in Soldotna, Alaska; onze autodealer TCJ in Langley voor de muffins tijdens het wachten op onze verzekeringsagent; Juve voor het duiken met zeeleeuwen in Baja; het gezelschap van de Britten Jamie en Elly in het verschrikkelijke Peruaanse Piura; restaurant Gran Parilla voor de lekkerste en beste steak van de wereld; de authentieke mensen van Isla Ometepe; Carina van Jack’s Cafe in Cusco; de verstrooide Hirve uit Bretagne voor de bananen in Uyuni; Oscar en Abel van Red Planet Expeditions voor een UnBoliviable Salar de Uyuni; Anita voor een onvergetelijk Costa Rica; AllStar Electronics voor het nieuwe licht in Newport; Jos en Melinda uit Amsterdam en Steve en Florence uit Le Havre die ons raken; de astronoom Alain voor het ontdekken van nieuwe sterrenstelsels in de Atacamawoestijn; Martin en Sonia voor de vlekkeloze verkoop van de Chevy; het ‘viswijf’ Miss Patty in de Chileense havenplaats Coquimbo; de begripvolle manager Vicky van het benzinestation waar Arjen onze Chevy door de schutting rijdt; de Handyman uit Squamish die de schutting vervolgens vakkundig repareert; onze vrienden Mel, Troy, Anna en Nick van de Navimag-boot; de Belgen uit Zottegem voor de hulp bij de oversteek van een gletsjerrivier in Torres del Paine; Margarita uit Ushuaia die ons vrolijk naar Tierra del Fuego NP pendelt; onze land-lady Mercedes (alias Gruëlla) in Buenos Aires; Matt en Elaine voor het etentje in Seattle; Lucca voor de onvergetelijke lift naar het hart van de Elqui Vallei; San en Alain voor een welkom bed in San Francisco; Cees en Carolyn voor zeer onverwachte gezelligheid in de Chevy; Mieke voor het gezelligste ontbijt op Caye Caulker; de kleine Davor en zijn ‘abuela’ (ons gastgezin) in Punta Arenas; de oude hippies uit Montana die ons in Jasper NP van onschatbare reis- en rijtips voorzien; Kapitein Fred van de Lulu Belle in Alaska; de Ecuadoriaanse TV voor onze ‘ten-seconds-of-fame’… en last but not least: iedereen die ons het afgelopen jaar heeft gevolgd voor alle fijne, ontroerende, lieve, leuke reacties, sms-jes, emails en skypes!!!

Dave

het was leuk om jullie gevolgd te hebben en ook allerlei reacties van vrienden/familie te lezen, goede reis!

mieke & cees

wat was het leuk om jullie te volgen en om jullie berichten te lezen. Super leuk geschreven steeds weer............
dank jullie wel voor dit meereizen. en tot ziens. Bereiden jullie je voor op die ene vraag die ik gaan stellen? (zoals een jaar geleden al aangekondigd)
De vraag: Wat heeft nu het meeste indruk gemaakt?

Martine & Albert Jan

Het was hartstikke leuk om op deze manier met jullie mee te reizen! Ik ben ook zo benieuwd hoe jullie het straks vinden om weer in Nederland te zijn. Een hele goede terugreis gewenst en tot snel!
Liefs, Martine

Irene

Lieve Arjen en Lucas,
Wat gaat een jaar toch eigenlijk ook weer snel!!!
Het was geweldig om jullie zo te volgen. Vele nieuwe plekken, herkenbare plekken waar ik ook ben geweest en... plekken die ik nog ga zien! Zoveel indrukken en mooie en overweldigende natuur en cultuur. Maar ik begrijp jullie verhaal met "Mensen maken de reis"... inclusief jullie zelf!!!
Wel thuis en geniet ook hier met volle tuigen van!!!
Liefs, Irene.

Irene

Hey Lucas,
Ik lees net in de andere berichtjes dat je gisteren je verjaardag vierde! Alsnog van harte gefeliciteerd!
Liefs, Irene.

MJ

Een reis van duizenden mijlen, begint met een enkele stap...... Super dat jullie deze reis hebben gemaakt, bedankt voor de mooie verhalen en foto's en tot snel!

M&S

Jullie bedankt voor het ons op deze bijzondere manier toch een beetje laten meereizen (en wat een lijst met namen, ongelooflijk..je had het misschien zelf nauwelijks geloofd als we dit jullie vorig jaar hadden laten lezen...(zelfs voor wat betreft Katja...)

jeanie en jan

En dan is het jaar weer voorbij. Jullie hebben een geweldige reis gemaakt. Dank zij jullie fantastische verhalen en foto's konden we met jullie "meereizen".
We hopen jullie gauw weer te zien.
Goeie terugreis gewenst en bewaar nog wat verhalen voor dan. Groetjes, Jeanie en Jan

Marco

Hi Lucas,

Ook van mij nog van harte gefeliciteerd!! En jullie alle twee hartelijk bedankt voor de mooie verhalen en foto's. Een goeie reis en geniet nog lang na.

Groetjes, Marco.

PS, hebben jullie ook nog Tango gedanst?

Karen S.

Is het echt alweer zover lieve jongens?! Komen jullie nu alweer terug. Ik verheug me op een weerzien met een Delfts/ Haags of waar dan ook kopje koffie of glaasje bier.

kus Ka

paul en ciska

Ook wij wensen jullie het allerbeste in de toekomst en heel veel reisplezier toegewenst.Wij hebben genoten van jullie mooie foto's en verhalen.

Bedankt daarvoor en het gaat jullie goed.

Paul en ciska.