alaska-to-argentina.reismee.nl

Pudu’s, Pinguïns en Papegaaien

Het eiland Chiloé wordt nauwelijks bezocht door toeristen. Een schande, want het is er sprookjesachtig mooi: het heeft de groene kleuren van het Ierse platteland, de ruige kusten van Schotland, en de Zwitserse Alpen als decor, inclusief een enkele vuurspuwende vulkaan.

Groenrode papegaaien leven er samen met zwartwitte pinguïns, de bossen worden bewoond door pudu’s (het kleinste hertje ter wereld), en vanaf de ruige stranden zie je met een beetje geluk het grootste levende zoogdier ter wereld zwemmen: de blauwe vinvis. De lokale Chiloten geloven nog in trollen en zeemeerminnen en leven in houten huizen op palen aan de rand van fjorden. Binnen pruttelt er vaak curanto op het vuur: een bijzondere mengelmoes van aardappelen, worst, vis en mosselen.

Het is op Chiloé dat we totaal onverwachts op een zondagochtend met onze huurauto tegen een adembenemend mooi stukje grond aanrijden waar een bordje “te koop” op prijkt: boven op een klif met uitzicht op een weidse baai waar de branding met bulderend geraas de witte stranden teistert. We zien het al helemaal voor ons: het gedroomde huis aan zee. En voor een Chileens vriendenprijsje. Hier willen we oud worden! Dus in een opwelling nemen we contact op met de makelaar. Wij zijn verkocht aan Chiloé!

Mischa

Klinkt weer heel mooi.
Te koop....
Ik ga er vanuit dat jullie voldoende milieu, natuur en fysisch geografische kennis hebben om te beoordelen of dat te koop stuk grond op die klif, niet binnen korte tijd door bulderende golf geraas in de zee belandt?! Met/zonder jullie toekomstige droomhuis....

Of toch maar eerst even NL aandoen en hier weer genieten van Schevingse strand of Blijburg aan de ex-Zuiderzee of????

For the record hier woon je ook onder zee-niveau, kunnen jullie alvast wennen :-)

Een gratis advies van jullie Mokumse vastgoed-adviseur.

Geniet en droom nog even lekker daar.

Blanche & Jeroen

Chiloe..het klinkt bijna als een heerlijk parfum. Ik zeg doen!

Elmar & Sanne

Wat lijkt het alweer lang lang geleden dat we vast zaten op dat eiland van Belize... Door jullie geweldige verhalen wordt onze verlanglijst steeds groter en groter. Bolivia en Chili staan na het lezen van de laatste stukjes met stip bovenaan! Mochten jullie dat droomhuis gaan bouwen, willen we best weer een tijdje stranden bij jullie op een eiland.

Jullie hadden jullie blog kunnen uitbrengen bij NRCnext of een andere krant. Misschien met terugwerkende kracht??

Groetjes en geniet van de laatste etappe!
Elmar & Sanne

Lotte

Doen! En dan natuurlijk een pension beginnen. Wij komen graag op vakantie.

Dave

Altijd handig, zo'n vakantie adres!